13 Aralık 2011 Salı

# Sulanahmet Camii,Sultan Ahmed Türbesi, Ayasofya Müzesi'ne gittim

 
Eveett Ölmeden önce yapılacaklar listemden birkaçını daha çıkardığıma seviniyorum.

Bugün kötü bir iş görüşmesi sonrasında okula gittim. İlk derse yarım saat geç kalarak vardığımda, derse girmenin kesinlikle yanlış bir seçim olduğunun farkına vardım. Dersi dinleyememekle birlikte, biraz da gevezelik yaptım. Dersi kaçırmamak için teknolojinin velinimetlerinden faydalanarak, ses kaydı yapmayı seçtim. Buket ve Ebru'yu müzeye gitme konusunda ikna etmeye çalıştım ama nafile.

Neyse sonuç olarak ben gidecektim, kafama koymuştum. Ders arasında ilk iş Sultanahmete gittim. Beyazıttan Sultanahmete doğru Beyonce-End of time dinleye dinleye yürüdüm. Oldukça eğlenceliydi. Müziğin ritmine göre yürümek her zaman hoşuma gitmiştir zaten.(Dışardan görenler,sadece yürüdüğümü zannettiler, aslında içimde 9479382 kişilik dans grubuyla birlikte dans ediyordum). Bir camiye girdim. Bir baktım ki,Sultanahmet Camii'ne girmişim.Bu sayede İstanbul cahili oldugumu bir kez daha anladım.Namaz saati olduğundan, içeriye giremedim. Başka bir gün içine de girmek istiyorum. Şimdilik sadece dışarıdan bakmakla yetindim.Ama buna rağmen muhteşem gözüküyordu.



Sultanahmet Camii
Sultanahmet Camii
























Vee Sultanahmet Camii'nden çıkıp yürümeye devam ettim. Yürürken solda gözüme bir yer çarptı. Sultan Ahmed Türbesi. E yolum düşmüş madem, burayı da göreyim, 2 dua edeyim sevaba girmiş olurum dedim.Ayakkabılarım çalınır diye korkmadım da değil hani. İşimi şansa,ayakkabılarımı ayakkabılığa bıraktım, içeri girdim.

Sultan Ahmed Türbesi

Sultan Ahmed Türbesi

Sultan Ahmed Türbesi

En son olarak, Ayasofya müzesine gittim. Aslında orası da şans eseriydi. Sadece müze kart almak için gitmiştim oysa ki, birden kendimi içerde buldum. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, Müze kartımı 10 tlye almam gerekirken, 5TLye aldım. Bu şans mı, yoksa ordaki kızın dalgınlığı mı bilmiyorum. İşime geldiği için sesimi çıkartmadım ben de. İnsanoğlu işte. Hepimiz 3ün 5in lafını yapmıyo muyuz?


Theodosius Ayasofya Kalıntıları

Güvenlikçi amcama selamlar olsun

Güvenlikçi amcama selamlar olsun,öpüyorum


















Kalitesiz çekim.
Meryem ana ve kucağında İsa




Henricus Dandolo Mezarı

2.kattan 1.karın görünümü


Vaftizhane Avlusu





Şimdilerin jakuzisi, hey gidi hey.








İstanbul Turum,yorgunluktan ölmemle sonuçlandı. Özellikle Ayasofya Müzesi'nin bitmek bilmeyen rampaları, benı benden aldı. Onu da geçtim, evim yakın olsaydı bari, gam yemezdim. Sultanahmetten eve gidebilmek için 3 vasait değiştirmek, Ayasofya rampalarını 45678 kez inip çıkmaktan daha zor.

Her seferinde otobüslerde, metrolarda uyuyakalmam ve hep inmem gereken durakta uyanmam da, ayrı bir şans. Ayrıca, benım o halimi herkesin 1 kez görmesini tavsiye ederim.İnmem gereken durakta uyanırım ve yalpalamakla koşmak arası enteresan bir ulaşımla, kendımı otobüs/metro'dan aşağı atarım. Ne Cem Yılmaza para vermenize gerek var ne bişey. Benim o halimi görseniz, 8494 yıl altınıza işeyene kadar gülmeniz garanti.

Neyse, çok uzattım.

Gözde / İçimden Gelen Her Şey


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler